Головна

Шкільна бібліотека

Перелік предметів

Англійська мова
Біологія
Географія
Економіка
Інформатика
Історія
Математика
Німецька мова
ОБЖ
Політологія
Право
Природознавство
Психологія і педагогіка
Російська мова
Соціологія
Фізика
Філософія
Французька мова
Українська мова
Хімія

Підручники в PDF


 

ГЕОГРАФІЯ
Навчальний посібник для старшокласників та абітурієнтів

ЕКОНОМІЧНА І СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ СВІТУ

39. ГЕОГРАФІЯ ТРАНСПОРТУ

39.2. Розвиток і розміщення найважливіших видів транспорту

  39.2.2. Автомобільний транспорт.

  Автомобільний транспорт почав розвиватись пізніше за залізничний. Він використовується для перевезень на близькі відстані, але з кожним роком зростає питома вага перевезень на великі відстані. З 30 млн. км. шляхової мережі світу 24 млн. припадає на автомобільні шляхи, у тому числі 20 млн. — з твердим покриттям. Цей вид характеризується наявністю шляхів із твердим покриттям, станом і розміщенням рухового складу. Він більш розвинений там, де є розгалужена мережа шосейних шляхів і численний автомобільний парк. Це, насамперед, США, Японія, країни Західної Європи. Загалом на земній кулі понад 600 млн. автомобілів.

  Забезпеченість автомобілями населення різних країн світу має різні показники. Так, у США один автомобіль випадає на 1,5 особи, а в країнах, що розвиваються, — на кілька десятків душ.

У США на тисячу жителів — 600 автомобілів, у ФРН - 480, у Канаді — 460, в Італії — 400; а от у Греції — 150, у Польщі — 110.

  Паркові вантажних автомобілів розвинених країн світу властиве переважання машин із малою та великою вантажопідйомністю. Перші — для внутрішньоміських перевезень, а другі — для міжнародних. Значне місце посідають спецмашини. У міжнародних та міжміських перевезеннях застосовують також автопоїзди з потужними двигунами, здатні заступити понад 60 автомобілів малої вантажності. Саме ці машини складають основну конкуренцію залізничному транспорту.

  Необхідною умовою розвитку автотранспорту є сучасні автошляхи. Найрозвиненішу мережу автошляхів мають ті країни, де розміщено значну частину автопарку світу: США, Західна Європа, Японія, Канада. Там споруджуються автобани — багатосмужні магістралі з високою пропускною здатністю.

  У країнах, що розвиваються, більше половини автошляхів — без твердого покриття, тому вони використовуються сезонно. Дороги з твердим покриттям побудовані там біля великих міст або в прибережній зоні. Мережа автошляхів розгалужена слабо. На різних стадіях будівництва перебувають Трансазійська (Стамбул — Сінгапур), Трансафриканська (Момбаса — Лaгoc), Транссахарська та інші магістралі, покликані сприяти розвиткові автотранспорту та економіки цих держав.

  За обсягом вантажів, що перевозяться, автотранспорт перевершує решту видів транспорту, але його вантажооборот поступається залізничному та морському. Найбільше розвинений вантажний автотранспорт у США та Канаді, частка яких становить більше половини вантажообороту автотранспорту економічно розвинених держав.

  Частка автотранспорту в загальному вантажообороті у різних країнах має неоднакові показники. Так, в Австралії на автотранспорт випадає понад 50% вантажообороту внутрішнього сполучення всіх видів транспорту, у країнах Західної Європи — 45%, у Північній Америці — 20, у країнах, що розвиваються, в Африці, Азії та Латинській Америці — 20—35%.

  Пасажирооборот автобусних ліній світу перевищує пасажирооборот залізничного транспорту. Значна роль у пасажирообороті належить легковому транспорту. Його частка в економічно розвинених країнах перевищує 70% пасажирообороту автотранспорту.


НазадЗмістВперед

 

 
© www.SchoolLib.com.ua