Головна

Шкільна бібліотека

Перелік предметів

Англійська мова
Біологія
Географія
Економіка
Інформатика
Історія
Математика
Німецька мова
ОБЖ
Політологія
Право
Природознавство
Психологія і педагогіка
Російська мова
Соціологія
Фізика
Філософія
Французька мова
Українська мова
Хімія

Підручники в PDF


 

ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ

 

Розділ перший

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ГЕОГРАФІЇ

Тема 7. ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СВІТУ

4. Агрокліматичні ресурси

Продуктивність сільського господарства залежить не тільки від кількості і якості земель, а також і від кліматичних умов. Найкращі умови для рослинництва є в районах з достатньою кількістю тепла і коефіцієнтом зволоження, близьким до одиниці. У районах, де сума активних температур нижча 1200°С, землеробство практично неможливе або дуже нерентабельне. Добрі умови для землеробства складаються на півдні помірного і в субтропічному поясах (за виключенням центральних районів Євразії), де сума активних температур становить від 2000°С до 4000°С, що дає змогу вирощувати більшість зернових культур, фрукти і овочі помірного поясу.

Сума активних температур 3000-4000°С у тропічному та екваторіальному кліматі дає змогу отримувати по 2-3 урожаї за рік. Але у більшості районів з тропічним кліматом зволоження бідне і для вирощування рослин потрібне зрошування, тому землеробство тут розвивається лише в долинах великих транзитних річок. В екваторіальному кліматі землеробство ускладнене надмірним зволоженням, яке призводить до дуже інтенсивного хімічного вивітрювання і збіднення ґрунтів.

Фактично у тропічних районах зі сприятливими агрокліматичними умовами існуючі земельні ресурси ніби збільшуються у кілька разів. Адже на одних і тих же площах за рік можна збирати по кілька врожаїв, а окремі види рослин вегетують і достигають практично цілорічно. Це значно спрощує продовольче забезпечення населення, дає змогу створювати менші запаси сільськогосподарської продукції, сприяє постійному поповненню оборотних коштів у сільському господарстві.


НазадЗмістВперед

 

 
© www.SchoolLib.com.ua