Головна

Шкільна бібліотека

Перелік предметів

Англійська мова
Біологія
Географія
Економіка
Інформатика
Історія
Математика
Німецька мова
ОБЖ
Політологія
Право
Природознавство
Психологія і педагогіка
Російська мова
Соціологія
Фізика
Філософія
Французька мова
Українська мова
Хімія

Підручники в PDF


 

Основи філософських знань
Розділ перший
ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФІЇ

ГЛАВА ПЕРША
ЗАРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ФІЛОСОФСЬКИХ ВЧЕНЬ
1. Філософія Сходу

Філософія Ауробіндо Гхош (Шрі Ауробіндо).
  Активна просвітницька діяльність Свамі Вівекананди, ідейні пошуки неоведантизму поширюються не тільки серед творчої інтелігенції, яка підтримує і відроджує осередки індійської культури, до якої належали Рабіндранат Тагор, видатні політичні лідери. Ауробіндо Гхош — індійський філософ, засновник так званої «Інтегральної Веданти». На початку XX ст. стає одним із ватажків екстремістів радикального крила індійського колоніально-визвольного руху. У 1922 році створив релігійну общину (Ашрам). У філософських творах («Божественне життя», «Цикл людської істини» та ін.) є елементи різних напрямів Веданти, що переплітаються з ідеями ідеалістичної філософії Заходу (Гегель, Бредлі, Александер та ін.).

  У процесі людської історії, на думку Гхоша, здійснюється перехід від «підсвідомості» до свідомості і «надсвідомості», і саме в досягненні містичної «надсвідомості» полягає реалізація загадки історії і здійснення сподівань людства. Ауробіндо Гхош шукав третій, відмінний від капіталізму і соціалізму, шлях розвитку людства. На церемонії вручення Національної премії з гуманітарних наук віце-канцлер університету Андхри Чандра Р. Редді сказав: «Ауробіндо — більше ніж національний герой, належить до рятівників людства, які є в усі періоди і в усіх народів, святі, які усвідомлюють свою єдність з Універсальним духом». Створена Ауробіндо Гхошем філософська система по-різному тлумачилася філософами, соціологами, психологами, але одностайно визнавалася її комплексність, інтегральність, що обіцяла синтез не тільки всього індуського відчуття світу, але й науки та релігії, ідеалів Сходу і Заходу.

  Свій практичний, діяльний світогляд Ауробіндо Гхош сам визначає як шлях інтегральної йоги, оскільки у такому світогляді з певністю знайшли втілення принципи Тантри і ведантичних логічних напрямів. Йогічний, тобто інтегрально-діяльний, розвиток неоведантизму Ауробіндо Гхош висловив у концепції «нового здійснення земної еволюції». Людина «перехідна істота, її становлення ще не завершене». Крок від людини до «надлюдини» стане «новим звершенням у земній еволюції». Це неминуче, оскільки це «водночас і прагнення Духу всередині, і логіка природного процесу». Перманентною властивістю раси надлюдей має стати суперрозум. Суперрозум — це не те, що святіше або інтелектуальніше за розум, а те, що свідоміше. Суперрозум — це повна трансформація свідомості людини аж до самого матеріального, тілесного рівня. Сходження до суперрозуму — тривалий процес, що стосується не окремих індивідуумів, а всього людства.
НазадЗмістВперед

 

 
© www.SchoolLib.com.ua