Головна

Шкільна бібліотека

Перелік предметів

Англійська мова
Біологія
Географія
Економіка
Інформатика
Історія
Математика
Німецька мова
ОБЖ
Політологія
Право
Природознавство
Психологія і педагогіка
Російська мова
Соціологія
Фізика
Філософія
Французька мова
Українська мова
Хімія

Підручники в PDF


 

Основи філософських знань
Розділ перший
ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФІЇ

ГЛАВА ПЕРША
ЗАРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ФІЛОСОФСЬКИХ ВЧЕНЬ
1. Філософія Сходу

Філософія Свамі Вівеканада.
  Один з видатних модерністів ведантизму — Свамі Вівекананда — найближчий учень і послідовник Шрі Рама-кришни.
Свамі Вівекананда — справжнє ім'я Парендранатх Датта — індійський філософ — ідеаліст. Філософію вивчав у Калькуттському університеті, пізніше виїжджав у США, Англію, Японію з метою пропаганди ідей Веданти. У кінці 90-х років XIX ст. створив релігійну «Місію Рамакришни», намагався наблизити ідеї Веданти до положень сучасної науки, відстоював, як і Рамакришна, «єдину релігію, що ґрунтується на Веданті». Діяльність Свамі Вівекананда переросла вузькі межі релігійного реформаторства. Свамі Вівекананда стає видатним громадським і політичним діячем Індії, закликає до боротьби за національне визволення, засуджує політику апеляції до властей Великобританії, що проводили індійські ліберали. Свамі Вівекананда справедливо вважають безпосереднім попередником ідейних лідерів крайньо лівого крила індійського національно-визвольного руху початку 20-х років XX ст. І якщо Махатма Ганді назвав діяльність Рамакришни «Історією релігії, втіленою у життя», то Свамі Вівекананда мав іншу репутацію. Джавахарлал Неру у «Відкритті Індії» писав, що Свамі Вівекананда — яскрава особа, сповнена гідності, впевнена в собі і своїй місії. Свамі Вівекананда — це ланка, що поєднує минуле та сучасне Індії: відродив дух пригнічених і деморалізованих індусів, вселив у них упевненість і навчив знаходити невичерпні сили в багатому досвідом минулому.

  Розвиваючи ідеї Рамакришни, який виступив противником будь-якого сектантства і стверджував, що всі шляхи ведуть до істини, висуває ідею про синтез усіх видів Веданти. Це дозволило сформулювати концепцію про гуманістичність нової Веданти. Ідеалом неоведантизму стає відповідність людини притаманній їй від народження божественній суті. Не може бути, говорив Свамі Вівекананда, щоб один і той же закон діяв по-різному в різних сферах. Закон — це одноманітність. Це, безумовно, правильно. Якщо це закон природи, то є також і закон думки: думка розкладається і повернеться до того, з чого виникла. Хочемо чи ні,  маємо повернутися до початку, що називається Богом, або Абсолютом. Усі виникли від Бога, і всі мають іти до Бога, яким би ім'ям Бога не називали: чи Богом, чи Абсолютом, чи природою, сотнею імен, які подобаються, але факт залишається фактом, зміст той же самий. Спочатку людина йде від Бога, стає людиною і в кінці повертається до Бога. Це метод пояснення дуалістичного. Моністично людина за своєю суттю Бог і стає ним знову. Звичайно, вся історія людства у Вівекананди пов'язана з поверненням до божественності. Але людина в такій історії не жалюгідний грішник, а частина божества. «Несамовитий індус», як називали Свамі Вівекананду на Заході, наполягав на поєднанні західного прогресу з духовною основою Індії, а це вчення Веданти.
НазадЗмістВперед

 

 
© www.SchoolLib.com.ua